Duktiga har vi varit nu!!!

Kom in för en stund sen efter ett ordentligt träningspass. Vi har varit ute på en lång promenad/ joggingrunda på 1h 40min. Började med uppvärmning, gång 20 min så han fick göra ifrån sig sen körde vi intervaller. 5 min jogging och 5 min snabb promenad i 1h 10min alltså sju intervaller. Avslutade med 10 min långsam promenad. Så skönt att få svettas lite och känna sig mör i benen. Hoppas verkligen att Albin åtminstone är fysiskt utmattad nu. Han ligger i alla fall i hallen och sover. Det är ju ett gott tecken :)...

Annars har dagen varit bra, har jobbat som vanligt inget speciellt som har hänt där. Fått iväg en del pappersarbete och jag har träffat några patienter. Åkte efter jobbet till en möbelaffär här i stan och köpte mig en soffa och ett soffbord. Skulle köpa en TV-möbel också men jag tyckte att den var lite för liten när jag väl såg den. Får fortsätta leta efter något annat helt enkelt. Har ett krav på den TV-möbel jag vill ha och det är att den ska rymma mina gamla LP-skivor. Jag vill verkligen inte göra mig av med dem. Bland annat för att det är såna minnen men också för att en del av de är riktiga samlar skivor som är numrerade. I och med att jag har vinylskivor har jag ju också en spelare till de så den måste rymmas hade också tänkt att jag skulle ha datorn på samma bänk. Tänkte koppla datorn till tv`n och sen köpa ett trådlöst tangentbord och mus. Sen kan jag sitta i soffan och surfa via tv´n så skönt det skulle vara. Möbeln måste ju också rymma förstärkare och DVD-spelare. Någon som har bra tips på möbeltillverkare som gör snygga TV-möbler?

Ska surfa runt lite och se vad jag kan hitta. Har också hittat en bokhylla som jag har tänkt köpa, är så less på den jag har. Mycket som ska inhandlas nu men det är lite roligt att förnya sig lite.

Soffan som jag köpt är i tyg, antracit grå/ svart och soffbordet är svartbetsat med snygga kromade stålben. Hämtar hem detta efter att Albin har flyttat ut.

Apropå det så fick jag idag en förfrågan från Albins husse (han lever) om jag kunde ha Albin lite längre än vad vi skrivit i avtalet. I och med att han har varit sjuk har han inte hunnit göra det han skulle fram till nu. Det rör sig bara om två veckor extra så det ska jag nog kunna stå ut med ;)... Tycker inte att det vore snällt mot Albin att låta honom flytta till ytterligare ett ställe innan husse kommer hem.

När jag kom hem från jobbet idag var Albin väldigt understimulerad kändes det som och jag var bara så trött. Ville bara lägga mig i soffan och sova en stund men se det gick inte. Albin var överallt och klängde och klättrade hämtade skor och sprang runt. Kan inte vara lätt för en liten vovve att vara ensam hela dagarna (förutom lunchen då jag kommer hem).


Lovade ju igår att ni skulle få lite bilder så de kommer här.


Taget av Patrik
Inte helt lätt att få honom mitt i bilden men söt är han :).

Mitt i prick.
Vad gör han den där som står framför mig?

Sådär ja, det var allt för idag.

Hoppas att ni har en skön kväll där ute.

Tror att det blir sängen för oss snart ska bara in i duschen lite snabbt.

Sov gott...


Kommentarer
Postat av: Pia

Så söter han är Albin! =)

Kul att du fått shoppat loss! Hoppas verkligen att du hittar ngt fint till dina vinyl skivor för de får ej bara slängas, var riktigt rädd om dem!

Jag som trodde att du skulle behålla Albin när husse kommer hem.. ;)

2009-07-31 @ 23:10:48
URL: http://sugarwitch.blogg.se/
Postat av: Ella

Skönt med livstecken från ägaren =)



Kul med shoppingen, när kommer bilder på det då???



Fina bilder på Albin =)

2009-07-31 @ 23:43:59
URL: http://ellapuma.blogg.se/
Postat av: Olga

Vad han är söt lillAlbin :)



Kom gärna förbi på träningen och testa lite WP med honom ;)



2009-08-01 @ 00:49:26
URL: http://meandmydoggs.blogg.se/
Postat av: Pia

Sluta blogga efter Albin, vad är det för dumheter jag läser bland Ellas komentarer!! ;)

Självklart skall du fortsätta, vill ju se vad du hittar på och kanske en liten Albin som stannar kvar, hoppas, hoppas.. ;)

2009-08-01 @ 09:21:46
URL: http://sugarwitch.blogg.se/
Postat av: Olga

Vi kommer att ha fullt i bilen med 3 hundar, burar och allt annat men du får gärna hänga med oss där borta :) Vi rymmer nog lille Albin i tältet!

2009-08-01 @ 23:14:38
Postat av: Olga

Kolla vår hemsida för träningstider åde



www.swbboden.webs.com

2009-08-01 @ 23:15:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0