Utställningen avklarad

sitter nu och väntar på mitt resesällskap. Hon ville se finalerna. Jag här varit iväg och kollat lite innebandy under tiden. Kul att träffa massa gamla tjejer som jag här haft äran att ta hand om :-). Inte bara de i mitt eget jag utan också i andra lag. Tillbaka till utställningen. Albin ville inte riktigt gå idag så vi blev inte så långvariga i ringen. Fick snabbt ett blått band och fick gå ur ringen. Omdömet blev så här: strong bones, sharp and strong neck. Back a little round. Frontend correct. Not rythmical movement. Excelent carracter. Ja vad säger man. Ännu en subjektiv bedömning som inte säger så mycket. Fattas egentligen inte vad det är som är så roligt med utställningar. Känns faktiskt rätt så meningslöst. Detta säger jag inte bara för att det gick sämre idag. Vill nu bara köra hemåt så att jag sen kan åka till Lule och äta mina kräftor och dricka lite pilsner ;-). Hoppas att ni får en skön kväll. Det ska jag ha :-).

Kommentarer
Postat av: Helena

Hej!

Kul att träffas igår!

Ja, jag hann precis se att Albin fick ett blått band innan vi åkte..

Verkar ju som att kritiken ändå var rätt så bra!

Ja, de är svårt att precicera vad de är som är så roligt med utställning, men för mig är det mest allt som är runt omkring, att träffa uppfödarna, kullsyskon och alla andra trevliga människor och så klart att se en massa fina hundar!

Vi är ju ett ganska stort gäng som åkt omkring hela sommaren och de kommer jag att sakna nu när säsongen är slut..

Just domarens bedömning är ju bara en människas åsikt, och nästa gång blir resultatet nåt helt annat ;-)

Hittade förresten din blogg genom Ellas blogg!

Ha en bra dag!

Helena

2009-08-16 @ 11:28:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0