Slappardag

har vi haft idag ;). Varit ute på några rundor och gått bara annars har det mest varit soffläge. Efter att vi gått eftermiddags promenaden åkte vi och badade men hur roligt är det att bada med en hund som bara står på stranden och ser livrädd ut? Som tur var hade jag långlina till honom så han fick stå på stranden och jag kunde ändå bada. Det var riktigt skönt. Tyvärr kunde jag ju inte simma som jag brukar göra men jag fick doppa mig några gånger i alla fall.
Hur får man en hund att förstå att han faktiskt kan simma utan att han ska få panik???

Albin var faktiskt i i början, han gick och hämtade en boll som jag hade kastat i åt honom och den hade hamnat på rätt djupt vatten så han bottnade inte riktigt men han tog den i alla fall. Så han fick doppa sig också. Duktig Albin!!! Det var skönt för han började faktiskt lukta lite illa. Skönt att få skölja bort lite skit ur hans päls i alla fall. Tänkte annars inte duscha honom innan utställningen den 15/ 8 i Skellefte.

På tisdag blir det troligtvis en liten fisketripp för mig i alla fall. Åker upp till Tärendö för två dagars fiske. Tack Ella för att du kan tänka dig att ta Albin ett par dagar. Hoppas verkligen att jag får dra upp en stor lax den här gången. Den behöver i och för sig inte vara så stor nöjer mig med en på 3-4 kilo :). Bara kul att få känna den jobba och få jobba lite själv också för att få upp laxen.

Sängen lockar nu, Albin sover redan.

Godnatt och sov gott...

Kommentarer
Postat av: Pia

Vi lärde Rex simma som så att vi lade han ner direkt i djupt vatten och var med han där tills han fattade hur man simmar och då släppte hans panik och nu älskar han bara vatten. Så i med er från en brygga och håll i han tills han fattar galoppen så kanske han tycker det är skönt med lr så springer ni längs med stranden tills han börjaqr gilla vatten och sen på lite djupare succesivt, värt att testa, så härligt när man kan ta en simtur med dom.

Lycka till!

Och härligt med en slappardag!

2009-08-02 @ 12:43:24
URL: http://sugarwitch.blogg.se/
Postat av: Anna

Du har inte funderat på att köpa sådana här "LP-ramar" till dina skivor? Alltså som en tavelram fast du sätter in dina snygga vinylskivor däri, så det blir som ett konstverk på väggen? Riktigt snyggt faktiskt! Finns tex på en affär som heter Takt och Ton ;)

2009-08-03 @ 13:49:22
Postat av: Anna

Du har inte funderat på att köpa såna här "LP-ramar" till dina skivor? Alltså som en tavelram fast du sätter in dina snyggaste skivor däri, så det blir som ett konstverk på väggen. Riktigt snyggt faktiskt! De finns tex på en affär som heter Takt och Ton ;)

2009-08-03 @ 13:52:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0