Skitfiske!!!

Har nu varit ute nästan hela dagen och kvällen i en båt på Råneälven och inte har det blivit många fiskar inte. Den här  gången var vi ute efter Gös och på tre båtar så har vi fått två gösar. Ändå har vi provat flera olika sätt att fiska på. Tror jag ska kasta alla mina spön och sluta med fisket. Jag får ju ändå aldrig upp någon fisk som jag skulle kunna äta :(...
Riktigt så illa är det kanske inte men det är tråkigt när det inte nappar...

Har ändå haft en riktigt skön dag i båten. Solen har varit framme hela dagen och det har varit riktigt varmt och skönt. Så vad gör väl det om man inte får fisk. Solbrännan i ansiktet har fått sig en boost i alla fall :)...
Albin har varit helt suverän att ha med i båten. Han var inte så himla pigg på att hoppa i båten på egen hand så jag har fått lyfta i honom varje gång efter att vi hade varit i land för att sträcka på benen. Lite rastlös har han varit emellanåt men mestadels har han legat och vilat , kollat över religen eller tuggat på märgben :). Hjälpte honom lite med märgbenet mot slutet när han inte fick ut mer märg så till slut hade han fått i sig allt. Hoppas nu att han inte blir alltför dålig i magen igen. Lånade en flytväst som han skulle ha på sig i båten men jag insåg ganska snart att det skulle bli för varmt för honom att ha den så han fick vara utan. Han satt ju ändå fast med kopplet i båten så han hade inte kunnat hoppa över bord om han nu skulle fått för sig det.

Snart dags för sängen, jag ska upp tidigt imorgon och åka till Luleå för att hämta lite saker...
Lite bilder bara från dagen.


Bäst att svalka tassarna och dricka lite innan jag hoppar i båten!


Lite skeptisk till det här med båt från början!!!


Det blev lite roligare efter ett tag, men jag ville ju busa med något...

Sån tur att plasthusse tog med märgbenet så jag åtminstone fick något att tugga på.


Till slut kom jag till ro och kunde svalka mig lite mot durken.


Blev mot slutet av dagen lite kaxig också...


Till slut började solen gå ner och det var dags att åka hem...



Kom idag att tänka på en av mina favoritartister sedan många år tillbaka. Texten är så jäkla bra och Roffe är en helt underbar artist om man nu gillar blues.

Njut och begrunda...


När allt har blivit sagt

Roffe Wikström

När allt har blivit sagt  och vi sitter och är tysta
Våra läppar känner inte för ord  och än mindre för att bli kyssta

Jag är ensam igen,  så ensam som jag varit hela mitt liv
Och jag är ensam igen, så ensam som någon kan bli


Jag låg vid din sida, försökte läsa dina tankar
Det var en klyfta mellan oss som var för bred för mina armar

God natt och sov så gott.



Kommentarer
Postat av: Pia

Härliga bilder du tagit på Albin!

2009-08-08 @ 10:27:28
URL: http://sugarwitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0