Så skönt

det är att vara tillbaka i gala rutiner nu igen med jobb och innebandy och allt annat som ska göras. Har tyvärr inte kommit igång med styrketräningen än men det får komma när Albin är hemma hos sin husse igen :)...

Har varit ännu en skön dag på jobbet i alla fall med lite bus ;)...
Kom hem och vilade en stund innan det var dags att åka iväg till arenan och en innebandyträning. Var egentligen bara och fyllde på min medicinväska med allt som jag handlade igår på apoteket. Känns skönt att det åtminstone den är full om jag inte är där ;)... Jag har dessutom tackat ja till att köra fysträningen med laget under säsongen. Ska bli roligt att köra det med de bara de är sugna på att få jobba hårt :). Har redan en massa roliga idéer som jag ska prova på de. Kul att göra massa hinderbanor, snabbhetsövningar och styrkeövningar :). Tjejerna ska få slita ont kan jag lova jag kanske inte kommer att vara så populär efter de träningarna men det kan det vara värt. Alltid kul att få se de svettas lite ;)...

Åkte från innebandyn till WP-träning med Albin. Han fick prova att dra 4 kg kätting och det gick riktigt bra. Jag tror att han tyckta att det var riktigt roligt. Han såg glad ut i alla fall fast det gör han ju alltid i och för sig. Kanske åker och provar lite mer drag med honom på torsdag :)...

U kom och mötte upp på träningen och vi gick en lång promenad tillsammans. Skönt att ha llite sällskap på promenaden (mer sällskap än Albin). Tyvärr började det hällregna och vi blev dyblöta. Vilken tur att det ändå är varmt ute för jag hade inga regnkläder med mig.

Vi har bara ätit lite sen vi kom hem och Albin sover gott i soffan just nu. Det är så skönt att ha en lugn hund som inte bara springer runt och flåsar hela tiden.

Tror dessutom att Albin blev lite kär idag :). Vi träffade en liten fralla som Albin fick hälsa på och han luktade och sniffade och dreglade som jag aldrig har sett honom göra förut :). Kul att han kommer överens med andra hundar i alla fall.

Nu är det sängen som gäller.

Ny träning imorgon (ringträning med Olga för Albins del alltså :)).

Godnatt och sov gott

Kommentarer
Postat av: camilla och bonnie

hihi! han var så gullig albin då han träffade bonnie. helt försiktig och dreglet bara rann. haha.

så albin tyckte det var kul att dra.. vad roligt! bonnie var duktig igår, men den där franska bulldogg tjurigheten visade ju sin sida både en och två ggr ;)

vi kanske ses på torsdag.



kram från camilla och bonnie

2009-08-12 @ 06:46:27
URL: http://libertine.zoomin.se
Postat av: Pia

Kul att göra up lite träningschemor för andra!! Tror nog tjejerna uppslattar det mer sen när de ser att det ger resultat.

Så hette P ordet, ponera.. ;)

Skall skärpa mig och knyta skorna varje gång hädanefter.. =)



Hur var det med den andra bloggen, får man kika in där lr inte? ;)

2009-08-12 @ 08:49:06
URL: http://sugarwitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0