Så här långt

har dagen varit bra :)... Vi har redan hunnit vara till Luleå och fått bilen servad (6000 mil). Allt gick bra och mekanikern (Ellas bror) hittade inga som helst fel på bilen :). Skönt att veta innan jag ska besiktiga bilen imorgon. Har också varit på ett snickeri och kollat vad det skulle kosta att specialbeställa en tv-möbel. Fick inget svar direkt utaan han skulle fundera på kostnaden. Det som skulle vara bra om de gjorde det är att de också kan ytbehandla möbeln åt mig. Snickaren trodde i och för sig att det skulle kunna bli riktigt dyrt så jag väntar på svar från honom nu. Stannade till på en elfirma och köpte en lampa också ;). Inget som jag kommer att lägga upp bild på här för det var bara en tråkig lampa som ska sitta i garderoben.

Anna: Hur funkar de där ramarna? Är väl bara en skiva åt gången som kan sitta i en sån? Jag har ju några fler men det kan vara en rolig grej att kunna byta ut konstverket emellanåt :)...

Albin mår bra men han är dålig i magen. Vet inte vad han har stoppat i sig eller om det bara är värmen som påverkar honom. Han har i alla fall inte fått annat än sitt foder och falukorv. Han åt i och för sig hallon från buske häromdagen men det borde väl inte göra honom dålig i magen? Vi var också och badade häromdagen det kanske är från det som den dåliga magen kommer. Han dricker i alla fall massor, det är full fart på honom när vi är ute och han äter som vanligt så det är nog ingen större fara med honom.

Har pratat med mina hyresvärdar idag också och de skulle beställa en ny spis åt mig. Den jag har är från sjuttiotalet och börjar bli lite sisådär när jag ska värma plattor och de värmer lite ojämt. Det var inga som helst problem de skulle beställa en spis på en gång så jag får den förhoppningsvis i slutet på veckan eller nästa vecka :)... Hoppas också på att det blir en med fyra plattor och inte bara tre som det är på den jag har.

Dagens tråkiga arbete har börjat. Har tvättstugan nu på eftermiddagen så trist att tvätta. Dessutom var den ena maskinen trasig så jag kommer inte att kunna tvätta allt idag :(.
Ska på möte senare ikväll också så man kan säga att dagen har varit fullspäckad när allt är över.

Får verkligen längta till imorgon när jag får åka iväg och bara njuta av livet i en forsbåt på en älv. Det ska bli så skönt. Få sig en massa sköna skratt med lillskiten som jag ska fiska med ;)...Han är en riktigt rolig kille och vi brukar alltid ha hur roligt som helst tillsammans. Han är mitt ex ex lillebror och det är så roligt att vi fortfarande håller kontakt med varandra.

Så ser livet ut just nu kan väl inte ha det så mycket bättre om jag ska vara ärlig :)...

Nä nu ropar tvättstugan mitt namn (skulle väl vara det som inte är så kul just nu).

Ha en fortsatt bra dag.

Kramar till er som nu läser...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0