Det blev en hektisk dag igår!

Jobbade ju som vanligt till fem. Hann under dagen med att hämta ut ett knäskydd till en av våra spelare detta skulle sedan levereras senare under kvällen.
Lunchpromenaden med Albin innebar en halvtimmes gång och under den så hann jag med att dra grässtrån ur röven på honom. Hittade som tur var ett löv som jag kunde använda för att få grepp. Kunde ju bara inte låta honom gå runt med ett grässtrå som sticker ut 5 cm ur rumpan på honom.

Åkte direkt efter jobbet och handlade mat till Albin blev samma som han haft tidigare för han har blivit så mycket bättre i magen nu och det kändes lite taskigt att börja ändra i hans kost igen. Kommer hem (måste verkligen städa hemma) hinner inte mer än att få av mig skor och jacka så ringer telefonen. Mitt resesällskap på lördag som ringde och var på väg hem till mig för att kolla om hennes hundbur fick plats i min bil. Vi får lösa det genom att den får stå i baksätet.

Medan vi provar buren och snackar lite ringer Olga. Hennes budskap var ringträning om en timme. Innebar snabb promenad med Albin sen upp och äta lite, plocka ihop Albins saker och sen iväg. 

Ringträningen gick inte bra igår, Albin var bara ett stort yrväder som for med nosen i gräset hela tiden. När vi skulle stå så satt han eller så la han sig bara ner. Ingen ordning alls på honom. Flera nya  hundar och en liten staffevalp var nog det som gjorde att Albin flippade ur helt. Jag drog dessutom sönder utställningskopplet. Skulle springa lite med Albin och han blev helt vild så kopplet gick tillslut sönder.

Åkte direkt till arenan efter ringträningen för att lämna knäskyddet som jag hämtat tidigare under dagen. Blev kvar där i någon timme och pratade om rehabilitering med den skadade tjejen. 

Kommer till slut hem och då möter jag en granne som precis är på väg ut med sina två hundar. En fox terrier och en chihuahua. Beslutar att vi ska ta en gemensam promenad. Blev tillslut nästan en timmes promenerande. Till slut fick jag sätta nyckeln i låset hemma och kliva in i min stökiga lägenhet. Fixade käk till Albin och nåt lätt till mig. La oss i soffan och somnade rätt så omgående både Albin och jag.

Nu blir det jobb resten av dagen. Ska söka artiklar och läsa artiklar. Måste planera för det första fyspasset som jag ska hålla ikväll också så jag vet vad jag ska göra. Har lite planer redan nu men jag vill lägga in några roliga övningar också. Inte bara låta tjejerna springa intervaller. Kanske ska terrorisera de med lite löpskolning ;)...

Ha en bra dag nu och lycka till med allt vad ni nu gör...  

Kommentarer
Postat av: Pia

Hahaha då är jag inte ensam om att dra grässtrån ur röva.. ;) Men nu för tiden låter jag de vara kvar för han känner den och då sätter han sig igen och trycker ut den själv och ut kommer det mer skit.. Roligt samtalsämne, skitsnack ordagrant! ;)



Ja hektiskt verkar du ha haft det, hoppas det lugnar ner sig snart...

2009-08-13 @ 21:27:39
URL: http://sugarwitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0